پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024

رییس موسسه دارالعرفان شیعی با اشاره به اهمیت و جایگاه شناخت خداوند در اسلام گفت: یکی از بهترین راه‏های شناخت خداوند توجه و بررسی کتاب‏های آسمانی و تحقیق در ادعیه های ژرف و عمیق اسلامی و عرفانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان ، شب گذشته در جوار بارگاه ملکوتی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در مسجد اعظم با اشاره، به صفات شیعه واقعی در روایات اظهار داشت: شیعه واقعی کسی است که گناهان برونی و درونی را از وجود خود پاک کند و راه رستگاری و تقرب خداوند را در پیش گیرد، در واقع تقوا یعنی حذف تمام رذائل از زندگی انسان و این امر منوط به خواست و اراده انسان است و تا هنگامی که انسان نخواهد این امر محقق نمی‌شود.

این استاد حوزه، با اشاره به اهمیت توجه و معرفت در عبادت انسان، اظهار داشت: تمام احکام الهی و عبادات بر معرفت، عشق و همت فرد  متوقف است و انسان باید در عبادات خود توجه و خلوص نیت را در دستورکار خویش قرار دهد.

وی گناه را عاملی بازدارنده در زندگی انسان به سوی کمال معرفی کرد و ابراز داشت: انسان باید گناه را از زندگی خود حذف کند و این کار چیزی غیر از انتخاب بین دو چیز نیست که نخستین آنها خدا و دیگری شیطان است.

رییس موسسه دارالعرفان شیعی به راه‌های شناخت خدا اشاره کرد و افزود: یکی از بهترین راه‏های شناخت خداوند توجه و بررسی کتاب‏های آسمانی و تحقیق در ادعیه های ژرف و عمیق اسلامی و عرفانی است که راه  را برای عاشقان سیر و سلوک هموار و روشن می‌کند.

وی اطاعت از  انبیاء و ائمه(ع) را همسو با اطاعت خداوند برشمرد و گفت: بنابر آیات و روایات، خداوند دستور فرموده است که انبیا و ائمه(ع) را اطاعت کنیم  و  این معنا از آیه اولوالامر استنباط می شود و دلیل آن همسو بودن اطاعت این بزرگواران با خداوند است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) در خصوص حقانیت مذهب شیعه تصریح کرد: تمام مکاتب حتی مکتب‌هایی که رنگ و بوی دینی دارند، به نحوی به راه درست و حقانیت قرآن و اهل‌بیت(ع) اعتراف دارند.

وی در پایان اطاعت را معدنی، لا یتناهی برای فرد مومن دانست و گفت: انسان با تمسک به اطاعت خدا به تمام گنج‌های دنیا و آخرت می‌رسد با اطاعت و عملی کردن این اطاعت انسان تمام خیرها را برای خود به وجود می‌آورد و دلیل این، مقام انسان عابد این است که تمام عزت در خداوند خلاصه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha